onsdag, mars 26, 2008

Snabbdist

Var inte alls sugen på att köra en dist utomhus idag. Jepp, det var vädret som satte käppar i hjulet.
Tog i stället med mig lättviktarna till gymmet och ställde mig på bandet för ett snabbdistanspass...igen. Kanske inte det bästa att köra snabbdist två dagar i rad men passet i går var inte så intensivt och inget som hade någon negativ effekt på benen, snarare tvärt om. För dagens pass gick så jäkla bra, kände ingen tendens till trötthet alls. 10 km fick dock räcka pga kvällens landskamp.

Efter 2 km lugn uppvärmning drog jag igång passet:

Första 5 km körde jag i 3.38/km-fart.
6:e km i 3.36/km-fart
7:e km i 3.34/km-fart
8:e km i 3.32/km-fart
9e: km i 3.30/km-fart
10:e km i 3.28/km-fart

10 km på 35.50 om jag inte räknar helt fel. Känns som jag kan vara redo för en tävling snart, ska bli intressant att se vad man kan prestera.

/13 km inkl uppv-nedjogg

Skönt att kunna mata kilometrar och veta att det finns mer att ta. Nu är det bara att köra på hårt men kontrollerat med dist och kvalitet, måste lyckas hålla mig borta från alla sorters småskavanker bara.
Det enda negativa är att det känns som jag ligger efter med träningen.... bara 66 dagar kvar till start.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit! Den tiden på milen hoppas jag på om några år... Skapligt tryck i steget nu alltså? :)

Kör hårt!

Runners-corner sa...

Det har känts bra de senaste passen. Kanske, kanske är det formen som börjar komma. Allt går dock upp & ner så jag är medveten om att det lika gärna kan gå riktigt uselt på nästa pass. Men det är bara att bita ihop och nöta på så kommer resultaten.

MarathonMia sa...

Shit vilken mil-tid! Du ligger inte efter, du ligger före! Vanliga människor springer milen på en timme. Du tar allltså maran på samma tid som gemene man tar halvmaran... Grymt!

Runners-corner sa...

En mil funkar bra. Men att springa 3.2 mil till, det är där jag känner att jag inte är redo. Har inte tränat så mycket som jag borde gjort. Men träningsmässigt kanske man aldrig kommer känna sig redo för 4.2 mil. Det vet jag först efter loppet.