lördag, mars 22, 2008

Kung Bore

Ok, jag kan börja med att erkänna att jag är en riktig "väderlöpare".  
Jag har inget emot regn eller hetta, tvärt om. Men när det kommer till isande kyla, kraftig motvind och halt underlag då säger ofta kroppen och knoppen ifrån. Det är framför allt halt underlag som jag inte klarar av att springa på, vilket skulle visa sig idag.

Hade laddat mentalt sedan igår och tanken var att göra ett litet formtest innehållandes ett antal tusingar med en minuts vila. Jag var säker på att grusvägarna som jag skulle köra på skulle vara snöfria, men icke. Drog iaf iväg för att känna på varvet. Tidsmässigt var det ingen katastrof men jag fick slita som tusan i den konstant kraftiga motvinden och det isiga underlaget så jag bestämde mig för att skita i tusingarna. Tycker inte det finns någon anledning att köra om man ska halka runt och "sladda" vart och vartannat steg, det ger mig ingenting förutom irritation, samt att det i längden förstör löpsteget.

Gjorde en omladdning och körde istället igång en fartlek innehållandes 6-5-4-3-2-1 med 1 minuts joggvila. 
Fick kämpa på ordentligt i motvinden men asfalten var torr och fin och känslan var bra. Tyckte det blåste motvind från alla håll men jag tycker att jag låg på bra och höll ganska exakt 3.15/km under hela passet.

/ca 12 km inkl uppv-nedjogg

Funderar på att samla kraft någon kväll och åka ut till Bosön och nöta 400ingar för att få lite "kick" i steget, skulle verkligen behövas.

Det kanske framgår ganska tydligt att jag är fruktansvärt trött på vintern. 
Sitter och tänker på kompisarna som just nu befinner sig i Monte Gordo och kör sina hårda pass i shorts och kortärmat. Förhoppningsvis är våren här snart också men tills dess är det väl bara att gilla läget och nöta på. 

Dist i morgon.

Inga kommentarer: