torsdag, mars 13, 2008

Intervaller

Ett helt ok pass ikväll. Fullföljde väl inte till fullo men är ganska nöjd ändå.

7 min i ca 3.10/km-fart, 2 min joggvila
10 min i ca 3.15/km-fart, 2 min joggvila
4 min i ca 3.15/km-fart, 1 min joggvila
4 min i ca 3.15/km-fart.

Det var egentligen tänkt att jag skull kört 8 - 10 min rakt av på den sista intervallen men kroppen, som inte riktigt är van vid dom här farterna ännu, sa ifrån. Jakten på att komma i bättre form fortsätter. Jäkligt skönt att pressa kroppen lite extra.

/13-14 km inkl uppv-negjogg

2 kommentarer:

Sten Berg sa...

Hjälp, vem är du monstersnabba människa?
Vilka oerhörda intervaller du kör och hur snabbt tänkte du springa ditt första SM?

Jag måste få veta!

Runners-corner sa...

Att komma under 3 timmar är ett av målen men jag har även ett mål som är betydligt tuffare. Mycket kommer hänga på upplägget av loppet vilket inte är det allra lättaste eftersom det blir min första mara. Några förslag?
Jag följer din blogg och blir förvånad över att vi springer nästan samma rundor, vi borde ha sprungit på varandra någon gång.