tisdag, mars 18, 2008

Backvarv

Fick ihop ett fint pass idag. Egentligen skulle det köras "svepande", utan vila mellan varven, men jag körde lite kortare och var tvungen att vänta in de mer vältränade löparna som körde ca 200 m längre så jag fick en liten återhämtning och pulssänkning. Inte det optimala men det blev ett bra introduktionspass, länge sedan jag körde backe. 

Passet kördes i 3 serier. En serie bestod av: Backe på ca 45 sek - 1 min... på krönet en direkt övergång (ingen vila) till en intervall, flackt-svagt utför, i tröskelfart ca 2.00 - 2.20 min.

Serie 1: 
Backe ca 45 sek - intervall ca 2.20 min. 
Direkt på med backe ca 1 min - intervall ca 2 min... kort vila.
Backe ca 45 sek - intervall ca 2 min.

Serievila 3 min.

Serie 2:
Backe ca 45 sek - intervall ca 2 min... kort vila
Backe ca 45 sek - intervall ca 2 min

Serievila

Serie 3:
Backe ca 45 sek - intervall ca 2 min... kort vila
Backe ca 45 sek - intervall ca 2 min... kort vila
Backe ca 45 sek - intervall ca 2.20 min

Backe 45 sek - intervall 2 min = ca 750 m

/Ca 15 km inkl uppv-nedjogg
 

Inga kommentarer: