måndag, maj 26, 2008

Marathonveckan

Det känns verkligen att marathonveckan har börjat.
Har iofs laddat sedan December då jag tog upp löpningen igen efter 2 års "vila", men det är nu den riktiga laddningen börjar ge sig till känna. Det enda jag tänker och fokuserar på nu är maran vilket resulterar i att jag går runt och är småirriterad på allt och alla.
Igår på den lugna joggen steg pulsen några extra slag och jag taggade till ordentligt när jag hörde en helikopter som cirkulerade över Hagaparken, precis som det kommer vara innan start på Lördag. Trängseln med 18000 löpare, spänningen, förväntan, ovissheten, väntan på startskottet och helikoptern som cirkulerar över startområdet.
Jag vill köra nu.

Mentalt är jag redo. Frågan är om kroppen är det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det kommer gå bra, bara att köra på i ett jämnt tempo tills man känner att man "vågar" öka.

Kör hårt och lycka till!

Runners-corner sa...

Precis. Försöka hitta rytm och "växa in" i loppet.