onsdag, maj 28, 2008

3 dagar kvar

Lördagens marathon styr nu mitt liv helt och hållet. Det är det enda jag tänker på under dagarna, och nu har jag t.o.m. börjat drömma om det på nätterna. Kanske finns det en risk att man blir alldeles för laddad när man tänker på det konstant. 
Men vad ska man göra? Det går ju inte koppla bort tankarna.
Den här veckan har jag läset löparbloggar, kollat gamla marathonresultat och löparklipp på youtube för att tagga till ytterligare. CSI, frusna bönder (eller vad det heter), cops eller fotbollslandskamper på tv är helt ointressant, det ger mig ingenting just nu. Jag vill se löpning och då är youtube räddaren.

Lägger upp en dokumentär i tre delar med Haile Gebrselassie inför Berlin marathon 2007 då han satte världsrekord. Bara att insupa och njuta av hans glädje och fantastiska löpsteg.





Passet igår blev 2x3-2-1 min. 1 min joggvila, 2 min serievila.

Inga kommentarer: