söndag, maj 18, 2008

Bana

Igår åkte spikskorna på igen efter ca 1 ½ års träningsfrånvaro. 
Efter uppvärmning och ett antal stegringslopp var det dags för att mata in några 400:ingar på ett kylslaget Stadion. 
Eftersom det var så länge sedan jag körde bana var jag säker på att fartkänslan skulle vara borta så jag tänkte att jag skiter i tiderna, det viktigaste var att försöka hitta ett bra flyt i löpningen. 
Vilan sattes till 1 minuts ståvila för att undvika mjölksyra. 
Trodde jag gått ut för hårt när den första intervallen klockades på ca 32 sek efter 200 meter men jag lyckades hålla i och jag återhämtade mig bra under ståvilan så intervallerna flöt på bra, även om jag fick kämpa på de två sista.

Det blev tillslut 8x400 m och intervallerna gick mellan 66 - 68 sekunder.

Klart bättre pass än väntat och konstigt nog känns vaderna helt ok idag.


 


Inga kommentarer: