söndag, januari 06, 2008

Söndagspass

När jag vaknade och såg att det snöade och blåste så bestämde jag mig direkt för att skippa långpass idag. Springa på dåligt underlag är det värsta jag vet, tappar löpsuget, och då blir hela passet lidande.
Kände även en oroande smärta/stelhet vid "fästet" mellan hälsenan och vaden. Svårt att tänka mig att det är en inflammation eftersom jag inte sprungit så mycket. Förhoppningsvis bara något som blivit överansträngt.
Efter frukost blev det till gymmet istället. Drog på mig dom nya lättviktarna och körde igång ett snabbdistanspass på band. 10 km i 3.40/km-fart. Allt kändes bra förutom att jag hade känningar i vaden/hälsenan hela passet. Hade helst fortsatt i 45 minuter, men 10 km fick räcka idag. 

Hoppas inte smärtan kommer vara ihållande. För tillfället känns det inge vidare.

Skorna var iaf grymma.

/13 km inkl uppv-nedjogg

Inga kommentarer: